Sunday, March 8, 2009

PRENSES DIANA SEVGISI

Neden Lady Diana?

Neden,nicin bu kadar ilgi...Nedir bu kadini bende bukadar ozel kilan neden?

Yillarca insanlar bunu sordular bana usanmadan ben de yilmadan acikladim....

Yil 1989 ....Ilk okul ogrencisi Ersin,heyecanla babasinin elinden tutmus ve okulun yolunda.Gazete sayfalarinda gordugu resimlerden
tanimak istedigi bu sarisin bayani artik okuyabilecekti.Yavas yavas heceler sokuluyor ve cumleler birlesiyordu.Prenses Diana ,Galler Prensesi,Leydi...
Bir suru ozamanlar bilemedigim unvanlar cikiyordu ortaya.Hepimiz kucuklugumuzde hayran oldugum kisilerin resimlerini dergi ve gazete koselerinden
kesmisizdir bende Prenses'in hakkinda gordugum herseyi keser kutular yapar oralarda saklardim onlari ozenle.Yillar birbiri ardina gecerken,1997 yilinin
bunaltici agustosun son gunu sabahi televizyonu actigimda bu kadar sok olucagimi bilemezdim herhalde.
Vahim bir kaza sonucu Gallerin Prensesi ,milyarlarca insanin kalbinin Kralicesi Diana'nin feci sekilde can verdigi tum dunyaya ilan ediliyordu.
Gunlerce susmustum,konusma istegi duymuyordum sadece yazilanlari olaylari takip etmeye calisiyordum.O zamana kadar elimde okadar cok sey birikmistiki
soyle bir geriye baktigimda aslinda gecen zaman icinde DIANA'nin benim icin ne kadar onemli oldugunu anladim.Yoksullara,Hastalara yardima muhtaclarla ilgisi,
gozumun onunde o aids hastasi genc adama verdigi sicaklik ,kara mayinlarinda vucutlarindan uzuvlarini kaybeden cocuklar ile cekilmis
resimler donup dolasiyordu.
Diana'nin olumu ile bir sayfa kapandi Ingiliz monarsi ve Dunya kraliyetinde.Sevginin gucunu hissetti tum insanlik 6 Eylul 1997 sabahi.Milyarlarca insanin gozyaslari ve dualari
ile ugurlanirken hangi fani uzulmediki.
O sadece kendini yasamak istemisti ama olmadi.Diana'in vefatindan sonra artik birseyler yapmak gerekliligini hissettim.Vefatindan sonra kurulan Vakif a basvuruda bulunarak ne yapabilecegimi
sordum bana cok destek oldular bu konuda.Amatorce hazirladigim Diana saygi videolarini dunyanin her kosesindeki sevenleri ile paylastim.Cok guzel dostluklarim oldu busayede.Ama en ilginci
belkide bir Arsidusesin bana hediyeleriydi Avusturalya'dan.Diana ile arkadasliklari olmus bu hanimefendi nin yasinin ileri olmasindan dolayi benden sonra bunlara deger vericek kimse olmuyacak
seni arastirdim sen buna layiksin diyerek haftalarca buyuk koliler ile bana gonderdigi hatiralarini saklamak benim icin buyuk bir zevk ve onurdu.
Cesitli yayin organlarinda yayimlanmis en cok baskisi yapilmis yazilarim hep Prenses Diana ve insanliga katkilari ile ilgili olmustur.
2006 yili 31 Agustosunda olumunun 9.yildonumunde Kensington Sarayina davet edildim sevenleri tarafindan.Insanlarin 9 yil gecmesine ragmen o buyuk icten sevgilerini orada yasayarak gormek belkide en guzel seydi benim icin.
Gun boyu sevenleri ile resimlerimiz cekildi sohbetler yapildi ve yasadigi mekanlari evinin her kosesini gorme firsati buldum.Mavisehir life dergisinde bu davet ile ilgili bir yazi yer almisti eylul sayisinda.Dunyanin en gorkemli muzik gosterisi olan Prenses Diana anma konserlerine davet edilisim ve dunya starlari ile ayni platformda yer almamda cok kivanc vericiydi benim icin.Prens William ve Harry nin tesekkurleri beni oldukca mutlu etmisti.
2009 yilinda dunya iyi niyet elcisi secilirken yine Prenses Diana nin yolunda olmam bunu saglamistir.

Diana sevkatin,gorevin ta kendisiydi,bir tarzin guzelligin ozuydu.Dunyanin her yerinde yureyinde bencillik barindirmayan insanin simgesiydi.
Gercekten ezilmis olanlarin haklarini koruyan,ulusalligi asmis gercek bir ingiliz kizi,siniflarin otesine gecmis bir dogal soyluluga sahip biriydi.Yasaminin son yilinda
o kendine ozgu buyuyu yaymak icin hic bir kraliyet unvanina gerek duymadigini gostermis biriydi.

PRINCESS OF LOVELY HEARTS-DIANA
Uploaded by walesprincess. - Explore more family videos.
Tanri sana bir omrun ancak yarisini bagislamis olsa bile yasamimizi aydinlattigin icin sana tesekkur ediyorum.
ERSIN FAIKZADE
http://www.ersinfaikzade.net

No comments:

Post a Comment